Howorth/Amaral/da Felix Costa/Peres Gomes

This topic is classified in rooms: Famílias

Howorth/Amaral/da Felix Costa/Peres Gomes

#669 | Richard Beattie | 26 oct. 2000 00:36

I have details of Howorth family from 1650 to present day. I am missing details of natural children of Baron Howorth de Sacavem and the children of Ghuilhelm (William) Howorth, the Baron's elder brother.

I am looking to contact Maria Manuel de Almeida Peres Gomes who left a message, but no address on jcward website.
And to contact the family of Da Costa Felix or Vasco da Bettencourt Sam Paio.
And Maria Luis de Medeiros Tavares Howorth who married Jose Joao Santos da Costa Amaral, or their children
1. Duarte Joao Howorth do Amarel married to Maria Isabel Periera de Almeida Oliveira Marques
2. Rodrigo Maria Howorth do Amarel married to Ana Rita de Sousa Araujo Cayolla Bonneville
3. Vera Maria Howorth do Amarel

or any other Howorths in Portugal

you can contact me at randgbea@attcanada.ca

In addition to the Family Tree I have letters written by the Baron's eldest brother, Henry Howorth from 1835 to 1851 from Lisboa to Lancashire, relating to his work in Portugal with the English Company Hoyle Ashworth & Co.

Unfortuneately I do not speak or read Portuguese so please reply in English!!

Reply

Direct link:

RE: Howorth/Amaral/da Felix Costa/Peres Gomes

#686 | José Alberto Allen | 27 oct. 2000 01:33 | In reply to: #669

Richard:
You have now at leat 3 persons trying to put together the pieces of the Portuguese Howorth puzzle.
You will have news soon. "Veremos ...", as you say. "Esperemos" (let's hope !)

Reply

Direct link:

RE: Howorth/Amaral/da Felix Costa/Peres Gomes

#726 | Paulo | 31 oct. 2000 14:59 | In reply to: #686

Richard:
I have some informations about a family Costa Felix from Ferreira do Zêzere/Portugal. In case I might be hepfull to your researches please contact me.
My best regards.

Paulo

Reply

Direct link:

RE: Howorth/Amaral/da Felix Costa/Peres Gomes

#1431 | Maria da Conceicao | 23 déc. 2000 01:03 | In reply to: #669

Hello, I am so glad to find someone with maybe/ information on Felix da Costa. My ancestors used that name in the 1700s. My email address is MVS24@aol.com I live in USA. Thanks MVS

Reply

Direct link:

RE: Howorth/Amaral/da Felix Costa/Peres Gomes

#1433 | aeiou2 | 23 déc. 2000 11:47 | In reply to: #726

Olá
Estou interessada nos Costa Félix de Ferreira,pois gostaria de completar a árvore de Manuela Irene Ferreira Costa Félix N.1900 F.1994 C.General Eng.Jorge César D'Almeida Lima Oom (deste tenho quase tudo)
Da Manuela só sei que era filha do DR Costa Félix Capitão de Eng.Professor da Esc. militar e Assistente da Faculdade de Ciências em Lisboa e de Maria Irene Dias Ferreira.O meu e-mail moom@netcabo.pt
Boas Festas
aeiou2

Reply

Direct link:

RE: Howorth/Amaral/da Felix Costa/Peres Gomes

#1445 | domconde | 24 déc. 2000 18:42 | In reply to: #669

I believe that the 3. Vera Maria Howorth do Amaral is the wife of my cuisin if she is supposed to have around 25 years old. I post him this page by e-mail.
fbteixeira@mail.telepac.pt
www.geocities.com/Heartland/Village/5807

Reply

Direct link:

RE: Howorth/Amaral/da Felix Costa/Peres Gomes

#1462 | Maria da Conceicao | 27 déc. 2000 18:54 | In reply to: #1433

Reply

Direct link:

RE: Howorth/Amaral/da Felix Costa/Peres Gomes

#1463 | Maria da Conceicao | 27 déc. 2000 18:55 | In reply to: #1462

Ola, gostava imenso em falar consigo visto eu tambem ser descendente dos Costa feliz/Felix. Meu email e MVS24@aol.com Maria da Conceicao

Reply

Direct link:

RE: Howorth/Amaral/da Felix Costa/Peres Gomes

#1470 | Paulo | 28 déc. 2000 18:57 | In reply to: #1433

Obrigado pela Sua resposta.
Muito recentemente entrei em contacto com um descendente de Seu tio José da Costa Felix residente no Brasil igualmente interessado nos costados da família Costa Felix de Ferreira do Zêzere. Descende esta família, por via feminina, dos Heitor Pereira, do Casal do Carril, proprietários e foreiros de importantes propriedades da Casa dos Condes Soure. A esta família pertenceram entre outros o Capitão Francisco Heitor Pereira (séc. XVIII) e o benemérito Joaquim Câncio Heitor Pereira, penultimo Senhor da Casa do Casal do Carril que deixou a José da Costa Felix o qual a vendeu no segundo quartel do século XX a António Domingos.
Sobre os Costa e os Felix, possuo alguns registos podendo adiantar que têm origem na freguesia de Ferreira do Zêzere, mais concretamente nos lugares do Chão da Serra e dos Carvalhais.
Por fim os Dias e os Ferreira igualmente oriundos desta mesma freguesia têm no seu descendente Sr. Embaixador João Gueifão um dedicado estudioso que certamente nos poderá auxiliar nesta pesquisa.
Pela minha parte fico disponivel para qualquer informação complementar, adiantando que tenho em elaboração um livro sobre Ferreira do Zêzere (atrasadíssimo) para o qual conto com a colaboração de várias pessoas da Sua família, de entre as quais destaco a Sr.ª D. Manuela Oom Tapada, que me emprestou alguma documentação do maior interesse.
Grato pelos votos de Boas Festas retribuo, aguardando novo contacto.

Melhores cumprimentos,

Paulo Alcobia Neves
jpan@clix.pt
telm. 914994211

Reply

Direct link:

Forum messages ordered by date
L' heure présentée corrrespond au GMT. Heure actuelle: 15 juin 2024, 06:27

Envoyer un nouveau message

Login warning message

Settings / Definiciones / Definições / Définitions / Definizioni / Definitionen